Ξεκινώντας με την ψηφιακή παρουσία μιας επιχείρησης/ενός οργανισμού
Τα τελευταία χρόνια στη Sociality είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε με ένα σημαντικό αριθμό ανθρώπων κα ομάδων που ήθελαν να ξεκινήσουν ή να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους στο ψηφιακό περιβάλλον, είτε αυτό σημαίνει να ξεκινήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, να επεκετείνουν τη βάση των εθελοντών τους ή να δημιουργήσουν μία πλατφόρμα επικοινωνίας για το brand τους.
Επιπλέον, είχαμε την χαρά να συμμετέχουμε ως εισηγητές σε μία σειρά από ανοιχτά σεμινάρια και εκπαιδεύσεις για ένα ευρύ φάσμα ομάδων και εταιριών. Όσο περνούσε ο καιρός, γινόταν όλο και πειρσσότερο εμφανές ένα μοτίβο το οποίο μας δημιουργεί μια ανησυχία και θέλουμε πολύ να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε.
Για τις περισσότερες από αυτές τις ομάδες, το πρόβλημα δεν ήταν ότι έκαναν λίγες ή αποσπασματικές κινήσεις για το marketing τους, αλλά ότι δεν έκαναν καθόλου marketing γενικά.
Όσο περισσότερο, τόσο το καλύτερο;
Στα οικονομικά υπάρχει ένας κανόνας που ονομάζεται “νόμος της φθίνουσας απόδοσης”. Αυτός είναι ένας πολύ βοηθητικός γενικός κανόνας που λέει, εν συντομία, ότι όσο αυξάνονται οι πόροι που αφιερώνονται στην επίτευξη ενός στόχου, τόσο μικρότερη είναι η συνεισφορά του κάθε νέου πόρου που προστίθεται ως προς το σύνολο μέχρι κάποια στιγμή να φτάσουμε σε σημείο κορεσμού.
Ωστόσο, σας προκαλούμε να δείτε τον κανόνα από την θετική του πλευρά: Εάν υπάρχει κάτι που πραγματικά βοηθά και μπορεί να κάνει πιο εφικτή την επίτευξη του στόχου, αυτό δεν είναι παρά το τόσο σημαντικό πρώτο βήμα.
Επομένως, μία μικρομεσαία επιχείρηση ή ένας οργανισμός δεν θα πρέπει να αποθαρρύνεται από τα πολύ ακριβά και πολύπλοκα εργαλεία marketing που υπάρχουν εκεί έξω, αλλά αντίθετα να κάνει το πρώτο βήμα και να ξεκινά από κάτι που βρίσκεται πιο κοντά στις ανάγκες και τις δυνατότητές του.
Στη συνέχεια του άρθρου έχουμε επιλέξει να σας παρουσιάσουμε μια σειρά από εύκολα και αποτελεσματικά πρώτα βήματα που μπορούν να βοηθήσουν στην ψηφιακή παρουσία μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού:
α) Καταχωρήστε οτιδήποτε είναι δικό σας (Facebook Page, Google Maps)
Ξοδέψτε λίγο χρόνο προσθέτοντας πληροφορίες και βελτιώνοντας τη σελίδα σας στο Facebook – λογικά αυτό θα δεν πρέπει να σας πάρει πάνω από μισή με μία ώρα δουλειάς.
Για αρχή, συμπληρώστε την περιοχή των βασικών πληροφοριών για τη σελίδα σας. Τα διαθέσιμα πεδία που θα βρείτε εκεί καθορίζονται από την κατηγορία στην οποία ανήκει η σελίδα σας, επομένως επιλέξτε την κατηγορία που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς. Τέλος, μην ξεχάσετε να προσθέσετε ένα σωστό όνομα στο link της σελίδας σας (π.χ. facebook.com/Socialtiy.Coop) για να αφαιρέσετε τον ενοχλητικό κωδικό με αριθμούς που προσθέτει το Facebook στο τέλος του link της σελίδας σας.
Ακόμη, βρείτε την επιχείρηση ή τον οργανισμό σας στα Google Maps και καταχωρήστε την. Οι χρήστες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους Χάρτες για τις μετακινήσεις τους επομένως θα είναι πολύ βοηθητικό για αυτούς να τους δείξετε την ακριβή τοποθεσία τους, μερικές φωτογραφίες από το χώρο σας και το ωράριο λειτουργίας σας.
Κατά τη διαδικασία επαλήθευσης θα χρησιμοποιήσετε κάτι που λέγεται Google MyBusiness – αυτή είναι η υπηρεσία της Google που σχετίζεται με το πώς εμφανίζεται η τοποθεσία σας στα Google Maps και κατά ένα μέρος στις “κανονικές” αναζητήσεις. Επίσης, μας δίνει μια σειρά από στατιστικά στοιχεία σχετικά με το πόσοι χρήστες αναζήτησαν την τοποθεσία / επιχείρηση / οργανσιμό μας στους Χάρτες, πόσοι είδαν τις φωτογραφίες μας ή ζήτησαν οδηγίες για το πώς να έρθουν, και άλλα.
β) Δημιουργήστε μία ιστοσελίδα.
Είναι χρήσιμο να σκεφτόμαστε την ιστοσελίδα ως τον κεντρικό πυλώνα της παρουσίας μιας επιχείρησης ή μιας ομάδας στο διαδίκτυο. Κι αυτό γιατί ακόμη και στην απλούστερη μορφή της μπορεί να είναι πολύ βοηθητική και εξυπηρετική για κάποιον που αναζητά πληροφορίες για εμάς και το αντικείμενο με το οποίο ασχολούμαστε. Αν είστε στη διαδικασία δημιουργίας ή ανανέωσης της ιστοσελίδας σας φροντίστε να υπάρχει έστω μία σελίδα “coming soon” με σύντομες σχετικές πληροφορίες.
Έχουμε συγκεντρώσει εδώ μια σειρά από tips όσον αφορά το βασικό στήσιμο μιας τέτοιας σελίδας:
- Σιγουρευτείτε ότι εμφανίζονται όλοι οι διαθέσιμοι τρόποι επικοινωνίας και τα link προς τα social media που διαχειρίζεστε – σκεφτείτε την ιστοσελίδα σαν μία ψηφιακή business card.
- Δημιουργήστε μία φόρμα επικοινωνίας με εσάς ή εγκαταστήστε μία φόρμα εγγραφής σε newsletter για μελλοντική επικοινωνία.
- Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι responsive, δηλαδή ότι εμφανίζεται σωστά σε smartphone και tablet.
- Ρίξτε μια ματιά στους τίτλους και τις περιγραφές των σελίδων σας, όπως εμφανίζονται στη Google. Αυτός ο έλεγχος μπορεί να πραγματοποηθεί είτε για κάθε μία σελίδα ξεχωριστά, είτε μέσα από το διαχειριστικό σύστημα που χρησιμοποιείτε (π.χ. WordPress, Drupal, Joomla), είτε με τη χρήση κάποιου εξωτερικού εργαλείου.
- Τέλος, ελέγξτε ότι στην ιστοσελίδα σας λειτουργούν σωστά τα Google Analtyics και το Facebook Pixel. Τα δύο αυτά κομμάτια κώδικα συγκεντρώνουν χρήσιμες πληροφορίες για τους επισκέπτες της σελίδας σας και μπορούν να φανούν πολύ χρήσιμα στο μέλλον.
γ) Βρείτε τι χρειάζεστε και σίγουρα θα υπάρχει ένα εργαλείο που θα το κάνει
Κάθε φορά που παρουσιάζεται μια ανάγκη σχετικά με μια ιστοσελίδα ή με κάτι ιδιαίτερο που θέλουμε να δημιουργήσουμε, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να ψάξουμε εάν αυτό το “κάτι” υπάρχει ήδη και μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε κι εμείς.
Για την ακρίβεια, υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά online εργαλεία, αρκετά από τα οποία παρέχονται δωρεάν, τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για το marketing μας.
Για παράδειγμα, θέλουμε να προγραμματίσουμε πολλά post στα social media τα οποία θα δημοσιευτούν αυτόματα τις επόμενες εβδομάδες; Υπάρχει το Buffer. Σκεφτόμαστε να ξεκινήσουμε την αποστολή newsletter στους πελάτες ή στο κοινό μας; Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το MailChimp. Ψάχνουμε έναν τρόπο να συνεργαστούμε με τους συναδέλφους μας σε ένα project; Μπορούμε να δοκιμάσουμε το Trello. Χρειαζόμαστε κάτι εύκολο για να μεταφέρουμε το αρχείο μας ηλεκτρονικά; Το Podio είναι μια καλή λύση.
Bonus: δ) Κάντε ερωτήσεις
Αυτή είναι μάλλον η πιο χρήσιμη συμβουλή από όλες. Μην διστάζετε να ρωτήσετε ακόμη και τις πιο απλές ερωτήσεις. Υπάρχει πάρα πολύ και πολύ καλό υλικό στο internet με ερωτήσεις και απαντήσεις χρηστών που έχουν αντιμετωπίσει παρόμοια προβλήματα με τα δικά σας, επομένως είναι πολύ πιθανό να βρείτε τις απαντήσεις σας εκεί.
Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να ρωτήσετε ακόμη κι εμάς, είτε εδώ στην ιστοσελίδα μας ή στη σελίδα της Sociality στο Facebook. Σας περιμένουμε να τα πούμε!