Facebook: Posting Less is More

Το τελευταίο περίπου χρόνο, έχουμε παρατηρήσει την αύξηση των διαφημιζόμενων και την αλλαγή των αλγόριθμων εμφάνισης που χρησιμοποιεί το Facebook. Το αποτέλεσμα που βλέπουμε είναι μία πτωτική τάση στο reach και το engagement των διαφημίσεων.

Winter is coming για πολλά από τα posts μας, με λίγα λόγια και ιδίως εφόσον συνεχίζουμε να χρησιμοποιούμε τις ίδιες τακτικές. Τι λάθος κάνουμε, λοιπόν;

Περισσότερα posts, περισσότερο reach, περισσότερο engagement; Χμμμ…

Πως να αντιμετωπίσουμε τo γεγονός ότι το Facebook μειώνει το πλήθος των χρηστών που βλέπουν κάθε post που ανεβάζουμε στη σελίδα μας;

H λογική λέει ότι αν αυξήσουμε τα posts, ακόμη και αν το καθένα έχει μειωμένο reach, όλα μαζί θα έχουν αθροιστικά περισσότερο reach.  Τα επιπλέον posts θα πρέπει να αυξήσουν την συνολική απήχηση, σωστά;

Η εμπειρία δείχνει ότι όσο περισσότερο δημοσιεύουμε τόσο περισσότερο μειώνεται το reach των post. Έτσι στο τέλος οδηγούμαστε στα αντίθετα αποτελέσματα.

Οπότε τι κάνουμε; Αρχικά πρέπει να μειώσουμε τον αριθμό των posts που κάνουμε καθημερινά. Να δουλέψουμε πάνω στη ποιότητα τους και την αλληλουχία τους.

Θα πρέπει να λειτουργούμε (όπως μας συμβουλεύει και το Buffer) στη λογική του ενός-δύο post την ημέρα καθώς:

α) Μας αναγκάζει να εστιάζουμε στο καλυτερότερο (πίσω στο δημοτικό ?) περιεχόμενο αφού έχουμε μειωμένες δυνατότητες προβολής.

β) Επιτρέπει στον αλγόριθμο του Facebook να επικεντρωθεί στη διάδοση στο κοινό ενός “κομματιού” περιεχομένου αντί για πολλά.

Είναι καιρός, λοιπόν, να αρχίσουμε να πειραματιζόμαστε με πιο δημιουργικές μορφές επικοινωνίας,  να εστιάσουμε σε πρωτότυπο περιεχόμενο για τα social media.  Χρειάζεται να στείλουμε την αντίστοιχη σηματοδότηση στον αλγόριθμο του Facebook και στο κοινό μας.

Εστιάζοντας στο media, ξεχνώντας το social.

Το να χρησιμοποιούμε το Facebook μονάχα ως ένα κανάλι που φέρνει κλικ προς το site μας, μόνο δηλαδή ως ένα μέσο προβολής, ισοδυναμεί με το να παραβλέπουμε ότι η σελίδα μας αποτελείται από μία κοινότητα ανθρώπων. Το να είμαστε μέρος αυτής της κοινότητας είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που δεν πρέπει να χάσουμε.

Είναι συχνά δελεαστικό να βλέπουμε τους χρήστες κατεξοχήν ως αγοραστές.

 

Ωστόσο αν αυτός είναι ο μοναδικός μας στόχος, σταδιακά θα χανόμαστε από τα newsfeed τους. Μαζί  θα χάνεται και το όποιο engagement μπορεί να είχαν με την σελίδα μας.

Μην βιάζεστε λοιπόν να στείλετε κόσμο στο site. We are in the business of content και αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στο σύνολο της ψηφιακής μας παρουσίας.

Επενδύστε στη δημιουργική διαδικασία, βάλτε φαντασία στο copywriting, δώστε σημασία στο προγραμματισμό και στην παρακολούθηση. Σκαλίστε ό,τι βλέπετε πως δουλεύει και πολύ περισσότερο αυτό που δεν δουλεύει.

Παιδευτείτε και Διασκεδάστε το.

Μπορεί να έχουμε το πιο καλό περιεχόμενο, να είμαστε σίγουροι ότι και μόνο του θα “κάνει τη δουλειά” αλλά τίποτα δεν πρέπει να έχει αυτομάτως θέση στο timeline μας. Πρώτα πρέπει να βρούμε (αν υπάρχει) τον τρόπο, το χρόνο, τη σειρά και το κοινό στο οποίο θα το προβάλλουμε.

Η συμβουλή εδώ είναι αρκετά απλή: δώστε τη πληροφορία που θέλετε να επικοινωνήσετε, παρακινήστε στην αντίστοιχη ενέργεια και διασφαλίστε ότι αυτό θα γίνει με έναν ενδιαφέρον ή διασκεδαστικό τρόπο.

Προσπαθήστε να έχετε αυτή τη νοοτροπία και να το κάνετε μοτίβο. Προγραμματίστε μαζί το περιεχόμενο και τον τρόπο που αυτό θα εμφανίζεται . Δείτε το σαν μία και όχι δυο δουλειές.

Τα παραπάνω ήταν μία προσπάθεια για να μαζέψουμε κάποιες πρώτες σκέψεις σε ένα ζήτημα που συνεχώς ανοίγει.

Απέναντι σε έναν τυποποιημένο αλγόριθμο και σε ένα δυναμικό περιβάλλον από άποψη ανταγωνισμού, ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: posting less is more. Για αυτό,  χρειάζεται να βάζουμε τη ποιότητα πάνω από την ποσότητα και να  συνδυάζουμε το περιεχόμενο με το τρόπο προβολής και παρακολούθησης.

Σε αυτά τα τελευταία, θα επανέλθουμε σύντομα (workflow επιτρέποντος) με προτάσεις για εργαλεία και πρακτικές.